My solution to convert Intaglio files to Inkscape files / solution de conversion Intaglio vers Inkscape

English :

Hello, this is my first and last post on the subject of converting Intaglio files to another format.
I needed to convert a large number of very technical files, accurately dimensioned and keeping the layers with their respective names. Here is my solution which works perfectly for me. I deliver it to you as is without any other guarantee.
As far as I am concerned, technical drawing, the only difference found is at the level of the quoted lines of Intaglio which are only transferred in the form of a line without indication of quotation.

I use a specially designed AppleScript to convert intaglio files placed in a folder I call source created for the conversion.
The result appears in a second destination folder.
I have converted over 1000 files this way.

Copy exactly the text between ****** in a script then follow the instructions.

French Francais :

Bonjour, ceci est mon premier et dernier post sur le sujet de la conversion de fichiers Intaglio vers un autre format.
J’avais besoin de convertir un grand nombre de fichiers très techniques, cotés précisément et en conservant les calques avec leurs nom respectifs. Voici ma solution qui fonctionne parfaitement pour moi. Je vous la livre telle quelle sans garantie autre.
Pour ce qui me concerne, dessin techniques, la seule différence trouvé est au niveau des lignes cotées d’Intaglio qui ne se tranfèrent que sous forme de ligne sans indication de cotation.

J’utilise un script AppleScript spécialement conçu pour convertir des fichiers intaglio placés dans un dossier que j’appelle source créé pour la conversion.
Le résultat apparait dans un second dossier destination.
J’ai converti ainsi plus de 1000 fichiers.

Copiez exactement le texte entre ****** dans un script puis suivez les instructions.

The script / le script :

******
– Anglais, english from google translator :

– First of all, if you want to maintain the independence of the dimensions of the objects from the thickness of their contours, you must deselect the “Resize the thickness of the contours” box:
– menu - Preferences - Behavior - Transformations - “Resize outline thickness”

– Before running the script, in a folder containing only the files to be converted and a destination folder with an indifferent name, open the first file, choose save in SVG format in the destination folder and save then close and delete this file then select one of the source files and run the script. (this pre-selects the “save as” menu settings)

– Run the script

– After script execution open files as needed in Inkscape
– menu Object - Objects … then click on each “T” of each line to transform the groups into layers
– Files menu - Document properties - Scale - Scale x (values ​​0.75) then select the page size A4, A3,… then change the document units as needed in “Default unit”

– **************************************************************

– Francais (version originale):

– Avant toutes choses, si l’on désire conserver l’indépendance des dimensions des objets de l’épaisseur de leur contours, il faut déselectionner la case “Redimensionner l’épaisseur des contours” :
– menu - Préférences - Comportement - Transformations - “Redimensionner l’épaisseur des contours”

– Avant de lancer le script, dans un dossier ne comportant que les fichiers à convertir et un dossier destination au nom indifférent, ouvrir le premier fichier, choisir enregistrer sous format SVG dans le dossier de destination et sauver puis fermer et effacer ce fichier puis sélectionner l’un des fichiers source et lancer le script. (cela présélectionne les paramètres du menu “enregistrer sous”)

– Lancer le script

– Après l’exécution du script ouvrir les fichiers selon besoin dans Inkscape
– menu Objet - Objets … puis cliquer sur chaque “T” de chaque ligne pour transformer les groupes en calques
– menu Fichiers -Propriétés du document - Echelle - Echelle x (valeurs 0,75) puis sélectionner la taille de la page A4,A3,… puis changer les unités du document selon besoin dans “Unité par défaut”

tell application "Finder"
	activate
	set nfiles to count files of Finder window 1
	
	set fileindex to 0
	repeat with n from 1 to nfiles
		select document file n of Finder window 1
		open document file n of Finder window 1
		delay 0.2
		
		tell application "Intaglio"
			-- Rend visibles tous les layers d'un document Intaglio ouvert
			set hide inactive layers to false
			set show layers as slides to false
			set lock inactive layers to true
			-- Assigne à numlayer la valeur "nombre de layers du document"
			set numlayer to (count of layers of document 1)
			-- Active successivement chaque layer pour les rendre visibles
			repeat with n from 1 to numlayer
				set currentLayer to active layer of document 1
				set nextIndex to the (index of currentLayer) + 1
				if nextIndex > numlayer then set nextIndex to 1
				set active layer to layer nextIndex of document 1
			end repeat
			-- "Enregistre sous" le document (fenêtre pré-règlée: type SVG, dossier choisi) 
			tell application "System Events"
				delay 0.2 -- (seconds)
				keystroke "S" using command down
				delay 0.2 -- (seconds)
				keystroke return
				delay 0.2 -- (seconds)
				keystroke "w" using command down
			end tell
			-- affichage informations
			-- beep
			get "nombre de layers = " & numlayer & "   index des layers = " & nextIndex
		end tell
		delay 0.3
		set fileindex to fileindex + 1
	end repeat
	
	get nfiles & fileindex
end tell

******